Clarion Hotel of the year ligger i Luleå

clarion hotel sense

Vid Nordic Choice interna vinterkonferens utsågs Clarion Hotel Sense i Luleå till ”Clarion Hotel of the Year 2015”.

– Jag är enormt stolt och glad över att vårt hotell uppmärksammas i det här sammanhanget. Det finns så många fina Clarion hotell – Live i Malmö, Post i Göteborg och Edge i Tromsø för att bara nämna några… men vi vann! Säger Nina Wikstedt, hotelldirektör på Clarion Hotel Sense.

Kriterierna baseras på gästnöjdhet, medarbetarundersökningar och ekonomiskt resultat. Hotellet måste också följa konceptet och hålla en hög kvalitet och standard. Clarion Hotel Sense i Luleå låg under 2015 etta bland alla Skandinaviens Clarionhotell vad gäller gästnöjdheten. Hotel of the Year-vinnarna sätter standarden för hela Nordic Choice ambitioner.

– Regionens utpekade målgrupp ”Den globala resenären” är en resvan gäst som ställer högra krav. Clarion Hotel Sense har visat att man har kunden i fokus och det borgar för en framgångsrik resa för företaget. Det gör också att man starkt bidrar till destinationen Swedish Laplands fina rykte och höga attraktionskraft, menar Annika Fredriksson, vd Swedish Lapland Visitors Board.

– Det här är stort för Luleå och regionen. Luleå är ett regionalt centrum för shopping, nöjen och upplevelser. Att ha boendeupplevelser som Clarion Sense stärker konkurrenskraften och gör Luleå till ett attraktivt besöksmål. Destinationen Swedish Lapland behöver boenden med den här höga standarden för att vara attraktiv även på den internationella marknaden, säger Jenny Hellman, vd på Visit Luleå.

Clarion Hotel Sense utsågs under hösten 2015 också till Luxury Modern Hotel of the Year – Sweden i tävlingen Luxury Travel Guide Award.

Be first to comment

15 + 19 =